Krásné mrazivé ráno na Šumavě

11:50

Hezké poledne všem,
na Šumavě jsme dnes zažili první opravdu mrazivé ráno a já se ho nemůžu nabažit. Všechny kytky, které potřebovaly ochránit před mrazem, jsme během víkendu uklidili na zimní stanoviště, takže jsou v bezpečí a já můžu mít z tohohle rána jenom radost.


Všem doporučuju, pokud se chystáte na podzimní dovolenou v Čechách, navštivte Šumavu! Vlastně Šumavu navštivte kdykoliv, protože krásně je tu pořád, ale musím říct, že teď je to vážně nádhera. Podzim je letos neuvěřitelně barevný, sluníčko svítí a listy jsou pohádkově namrzlé.



I když se vám nebude chtít vylézt z postele nebo od kamen, i když touhle dobou už je tu dost zima, i když houby pořád nerostou (aspoň tady u nás na Sušicku) a taky už nezačnou, vyrazte sem, zachumlejte se do teplého svetru a šály a běžte se nadýchat čerstvého mrazivého vzduchu, nebudete litovat.


Omluvte tu moji posedlost Šumavou, v Krkonoších a všech dalších horách je bezesporu taky nádherně, ale já žiju tady a nemůžu si pomoct, musím ten náš kraj trochu vychválit, protože si to zaslouží.

Já se chystám obejít zahradu a zachránit ještě některé bylinky na sušení, udělat si zimní zásoby především oregana a máty, které nám tu rostou jako plevel. Sklidit zmrzlou zeleninu, což jsem ještě nestihla, ale moje úroda je tak miniaturní - například mrkev mi vyrostla slovy jedna - že moc velké škody nebudou, všechny pórky a cibulky vypadají použitelně a víc toho nemám.

Můj kluk mezitím v práci plánuje, jak večer bude stěhovat naše balkonové bylinky do ložnice, vypne topení a sám bude spát v obýváku, aby měly naše holky v ložnici pořádný komfort. Moc si s tím nevím rady, jak zazimujete bylinky v bytech, abyste se kvůli nim nemuseli stěhovat na gauč? Plánujeme je převézt na zimní stanoviště sem, ale přeci jen stěhovat je sem a tam mezi Prahou a Šumavou není úplně nejpraktičtější. Budu ráda za nápady.



A ještě jedna poznámka - byla jsem nominována do soutěže Blogerka roku 2015 v kategorii Cosmo objev, což je samostatná kategorie pro začínající blogy založené letos. Nedělám si iluze a vím, že tenhle blog je na úplném začátku, takže účast v téhle soutěži beru opravdu pouze symbolicky. Přesto, kdybyste měli pocit, že si zasloužím váš hlas, budu moc ráda!

Hlasovat můžete zde:
Po odeslání musíte ještě hlas potvrdit kliknutím na odkaz, který vám přijde emailem. Budu vděčná i za jeden jediný hlas, beru to jako motivaci v začátcích mého blogu. Děkuju!

V kamnech mám zatopeno, atmosféra venku je nepopsatelná a já jsem vážně šťastná, že můžu žít právě tady. Přeju vám všem hezký start nového týdne a užívejte si tahle krásná rána, ať už jste kdekoliv.

You Might Also Like

0 komentářů