Půst

14:48

Možná si myslíte, že názvem článku chci označit svoji dlouhou nečinnost na blogu. Vlastně máte tak trochu pravdu, dala jsem si od blogování pořádnou pauzu. Na konci minulého roku se naše rodina dostala do situace, která mi na psaní a vymýšlení nových příspěvků absolutně vzala náladu.

Teď to ale hodlám napravit a pořádně se do psaní pustit. Omlouvám se za tak dlouhou pauzu a doufám, že jste mě úplně nezavrhli a moje články budete nadále (nebo spíš znovu) číst.

A teď ke skutečnému důvodu názvu tohoto příspěvku. Víte, co je dnes za den?



Dnes je popeleční středa! První den čtyřiceti denního předvelikonočního půstu. V tradičním pojetí to znamená vzdát se masa (někdy i mléčných výrobků a vajec). Já jsem se půstu nikdy neúčastnila, ale letos jsem se rozhodla, že to zkusím, a to trochu netradičně, díky Florentýně a jejím stránkám Kuchařka pro dceru. Flo totiž na svém webu pořádá Velkou postní výzvu! Principem je nejen se něčeho vzdát, ale především se o něco obohatit. A tak v průběhu výzvy vyzkoušíte nové věci a potraviny, budete pomáhat druhým a taky překonávat sami sebe. Každý si může nastavit svůj vlastní plán podle svých potřeb. Kdo vytrvá až do konce, může i něco vyhrát.

Výzva mě zaujala, takže jsem se rozhodla to zkusit, dokonce jsem do ní navrtala i Honzu a jdeme do toho spolu! Na 40 dní se vzdáme veškerých uzenin a sladkých nápojů a postupně se budeme snažit plnit všechny úkoly, které Florentýna v rámci výzvy zadá.
Začínáme dneškem a pro nás úplně novým receptem z červené čočky - středečním úkolem je totiž nahradit maso jinou potravinou a my jsme pro tento týden vybrali právě červenou čočku.

Pokud byste se chtěli zúčastnit, myslím, že ještě dnes je šance se k výzvě přihlásit. Úkoly se ale musí plnit každý den a nejdou dohnat zpětně, takže abyste měli nárok na výhru, je třeba splnit všechny úkoly v daných dnech. Když se přidáte později, pořád si můžete půst vyzkoušet jen tak pro radost a pro dobro vašeho těla. A jestli tohle není nic pro vás, určitě doporučuju alespoň stránky Kuchařka pro dceru  plné výborných receptů a velmi podrobných návodů na velké množství jídel.

Držte nám palce, ať ve výzvě vytrváme, o jejím průběhu vás budu informovat!

Děkuju za přízeň a velmi opožděně vám všem přeju co nejšťastnější rok 2016 a hlavně hodně zdraví!

Taci

You Might Also Like

0 komentářů