Ovocný koláč

13:18

V naší rodině máme všichni radši ovocné koláče, ve kterých převažuje množství ovoce nad těstem. Nejsme fanoušky hutných kynutých buchet s několikacentimetrovou vrstvou těsta a pár kousky ovoce, takže jsem dlouho hledala recept, který by nám v tomhle směru vyhovoval.



Tenhle mám už roky, není to můj recept,  našla jsem ho kdysi někde na internetu, bohužel si nepamatuji, kde. Peču ho pravidelně, je to už u nás doma taková klasika a všem chutná.

Původně je to recept na borůvkový koláč s drobenkou, dá se ale upéct s jakýmkoliv ovocem, které zrovna máte. Zkoušela jsem už i jablka, nektarinky, hrušky a spoustu dalšího. 


I přes to neuvěřitelné sucho se nám na zahradě urodilo poměrně hodně ostružin, takže volba ovoce byla pro tentokrát jasná.



Potřebujete:
250 g polohrubé mouky
125 g cukru moučka
125 g másla
1 vejce
špetku soli
lžíci strouhanky
ovoce dle chuti

Na drobenku - množství dělám od oka:
hrubou mouku
máslo
cukr



V míse smíchejte mouku, cukr a sůl, přidejte máslo a vejce a vypracujte hladké tuhé těsto. Nechte chvíli odpočinout, plech vymažte máslem a vysypejte strouhankou nebo hrubou moukou. Troubu předehřejte na 180°.

Těsto roztlačte rukama do všech stran, aby vytvořilo tenkou vrstvu, okraje nechte vyšší. Potom propíchejte těsto vidličkou a jemně posypejte prosetou strouhankou. Nyní už můžete nasypat pořádnou vrstvu ovoce.


Z hrubé mouky, cukru a změklého másla si vypracujte drobenku. Někdy přidávám pro ozvláštnění chuti skořici nebo vanilkový cukr. Drobenku nasypejte na vrch koláče a dejte péct na cca 30 minut - dokud těsto nezezlátne. 



Někdy peču koláč i s lehkou obměnou, místo drobenky nahoru po upečení natřu směs tvarohu a vanilkového pribináčka dochucenou skořicí. I tato podoba se u nás těší velké oblibě, tentokrát jsem ale pekla na objednávku maminky, která preferuje drobenkovou klasiku.

A co vy, máte radši kynuté koláče, nebo preferujete ty s pořádnou vrstvou ovoce?


Propátrala jsem původ receptu a nakonec jsem našla. Zdroj: http://www.gurmanka.cz/

You Might Also Like

0 komentářů